9 Mart 2014 Pazar

Cemal SÜREYYA - Üstü Kalsın




Uzun zamandır bir şiir kitabı paylaşmayı arzu ediyordum sizlerle. Ancak çekincelerim çok büyüktü. O kadar büyülü bir dünya ki, kimi paylaşsam sanki bir başkasının hatırı kalırdı. O kadar farklı duygular barındırabiliyor ki bir şairin farklı şiirleri, insan hissettiklerini  ifade edip edemeyeceğinden korkuyor bir de.

Oldum olası beni düşündüren değil de, okur okumaz gülümseten şiirleri tercih ettim. Tabii hal böyle olunca önceliği Cemal Süreyya'ya verdim. Daha önce şairin '' On Üç Günün Mektupları'nı'' tanıtmıştım bloğumda.

Bir de şu mesele var. Şiir okurken, basım çok önemli benim için. En ufak basım yanlışı dahi dikkatimi dağıtıp kitabı bir köşeye atmama neden olabiliyor. O yüzden YKY'nin seçme şiirlerini paylaşmayı tercih ettim. Farklı farklı yayınevlerinden değişik derlemeler edinebilirsiniz.

Şiir okumayı erteleyen, ilham arayan, sevmeyi özleyen, özlemeyi özleyen, hatta biraz romantizm peşinde koşan okurlara güzel bir ''başlangıç'' tavsiyesidir.


******


Kitaptan alıntılar:


''Şimdi sen kalkıp gidiyorsun. Git.
Gözlerin durur mu onlarda gidiyorlar. Gitsinler.
Oysa ben senin gözlerinsiz edemem bilirsin.''  (s.15  Aşk  şiirinden )


''Şimdi sen tam çağındasın yanına varılacak
Önünde durulacak tam elinden tutulacak''  (s.19 Cigarayı Attım Denize şiirinden )


''Senin bir havan var beni asıl saran o
Onunla daha bir değere biniyor soluk almak ''   (s.29 Uvercinka şiirinden )


'Her ölüm erken ölümdür biliyorum tanrım.
Ama, ayrıca, aldığın şu hayat
Fena değildir
Üstü kalsın''
'(s.98 Üstü Kalsın şiirinden )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder