18 Aralık 2013 Çarşamba

Gary CHAPMAN - 5 Sevgi Dili




Dr. Gary CHAPMAN'ın uzun yıllar önce okuyup, o dönemde arkadaşlarıma armağan olarak da verdiğim kitabı...
Bazı kitaplar insanı mutlu eder, motivasyonunu arttırır, 5 Devgi Dili'de işte böyle ...
Okuduğumda empati yapmak, farkındalığı artırmak, problem gibi gördüğümüz halleri basit yöntemlerle çözebilmek için iyi bir anahtar diye düşünmüştüm.

Bence herkesin okumasında fayda var. Beş tane sevgi dilimizin var olduğunu öğreneceğiz öncelikle; a) Nitelikli Beraberlik, b)Onay Sözleri,  c) Armağanlar, d)Hizmet Davranışları, e) Fiziksel Temas

Kitabı okuduktan sonra kendimizin ve yakınımızdakilerin öncelikli sevgi dilinin hangisi olduğunu, hangi sevgi diline önem verdiklerini kolayca tespit edebileceğiz.

Uyuşmazlıkları çözme niyetimiz  de var ise, bence güzel bir rehber 5 Sevgi Dili...


Kitaptan Alıntılar:


Nitelikli beraberlik, birbirimizin gözlerine bakarak birlikte zaman geçirmek zorunda olmamız anlamına gelmez. Bu, birlikte bir  şeyler yapıyoruz  ve o anda tüm dikkatimizi karşımızdakine veriyoruz demektir. İkimizin meşgul olduğu faaliyet ikinci derecede önemlidir. Duygusal açıdan asıl önemli olan şey, birbirimize odaklanarak zaman geçirmemizdir. Bu faaliyet, birliktelik duygusunu yaratan bir araçtır. (s.61 )


Görsel semboller, bazı insanlar için diğerlerinden daha önemlidir. Bu yüzden her insanın nikah yüzüklerine karşı tutumu farklıdır. Bazıları düğünden sonra nikah yüzüğünü hiç çıkarmaz, bazılarıysa bir kez bile takmaz. Bu da insanların farklı birinci sevgi dilleri olduğunun başka bir işaretidir. Eğer armağan almak benim birinci sevgi dilimse, bana verilen yüzüğe büyük değer veririm ve onu büyük bir gururla takarım. Ayrıca daha sonra verilen armağanlarla da çok duygulanırım. Onları sevginin ifadeleri olarak görürüm. Görsel semboller olarak benim için hediyeler almıyorsan, senin sevgini sorgulayabilirim. (s.80 )


Birincil sevgi dilinizi keşfetmenin diğer bir yolu da, sizin eşinize sevginizi ifade etmek için neler yaptığınızı veya söylediğinizi incelemektir. Büyük olasılıkla onun için yaptığınız şey, onun sizin için yapmasını dilediğiniz  şeydir. Eğer eşiniz için sürekli hizmet davranışlarında bulunuyorsanız, belki de (ama  her zaman değil ) bu sizin sevgi dilinizdir. Eğer onay sözleri size sevgiyi ifade ediyorsa, büyük olasılıkla eşinize sevginizi ifade ederken onları kullanıyorsunuzdur. Bu şekilde, yani kendinize '' Eşime sevgimi nasıl ifade etmeye çalışıyorum?'' diye sorarak kendi dilinizi de keşfedebilirsiniz. (s.137 )





9 yorum:

  1. Harika,müthiş,başucu kitabı....Seneler önce sevgili arkadaşım senin önerinle okuyup tüm sevdiklerime kısa not yazarak armağan etmiştim....Kesinlikle hiç zaman geçirmeden okunmalı....Paylaşımın ve anımsattığın için teşekkürler....Asu...

    YanıtlaSil
  2. Yorumun içi ben teşekkür ederim Asu, okumayı düşünenler için yararlı oldu...

    YanıtlaSil
  3. evde rastgele bulduğum bir kitap. eşime bir arkadaşı hediye etmiş. ön sözleri hoşuma gittiği için okuma ihtiyacı hissettim. aaaa iyiydi, keyif aldım. kitabın sonunda okuduktan sonra bir dostunuza hediye edebilirsiniz gibi bir not filan da vardı.
    benim sahip olduğum kitabı bırakın hediye etmeyi, okumak için bile verdiğim çok nadirdir.
    ben tabii ki kimseye vermedim.
    bir de bu kitabı okuduktan sonra (bir çok kitapta olduğu gibi) yazılanların çoğunu kısa bir sürede unuttum.
    zaman zaman tekrar okunmasında fayda olabileceği kanısındayım.
    sağolun..

    YanıtlaSil
  4. Yararlanmak isteyenler için güzel kitap...

    YanıtlaSil
  5. bu kadar objektif bir yorumdan sonra,
    teşekkürü hak ettiğim kanısındayım.

    YanıtlaSil
  6. Bu kitabı okumamı önerip, vesile olduğunuz için teşekkür ederim. Sevgi depomuzun her daim dolu olması dileğiyle.....

    YanıtlaSil
  7. Bu güzel dileğinize katılmamak mümkün mü, sevgi depomuzun dolu olması dileğiyle, sevgiler...

    YanıtlaSil