7 Kasım 2013 Perşembe

Neşe KESKİN - Gülesrahimece Pamukhelva







Neşe KESKİN, Ankara doğumlu, diş hekimi, yazar. İlk kitabı olan Gülesrahimece Pamukhelva 2012 yılında yayımlanmıştır. 


 Gülesrahimece Pamukhelva'da yazarın öykü ve şiirleri yer almıştır.

Gül, Esra, Rahime ve Ece'nin dünyalarına misafiriz bu kez de. Duygularına, yaşadıklarına ya da yaşayamadıklarına tanıklık edeceğiz okuyarak.
Keyifli ve akıcı...

Yazarın ikinci kitabı olan Deniz ve Ben adlı romanını daha önce sizlerle paylaşmıştım .


******


Kitaptan alıntılar:

İçim ince ince uçuyor,
Bulutlar aşağılarda.
Yıldızların içindeyim,
Dünya uzakta bir nokta...
Gümüş bir kordonla bağlıyım soluğa,
Kopsa gümüş kordonum,
Savrulur muyum sağa, sola?
Acı verir mi bedenime soluksuzluğum?
Yoksa yeniden canlanır mı ruhum?

***
İster çalışkan idealist bir eğitim dönemi geçir, ister okumayıp evde otur, ''her genç kızın rüyasının Zetina dikiş makinesi'' olduğu, mutluluğun tek yolunun evlenmekten geçtiğinin zannedildiği dönemlerin gençliğiyim. Evliliğe giden arkadaşlıklarda çiftlerin daha evlenmeden emeklilikte, yaşlanınca nasıl olacağız acaba konuşmalarının yapıldığı, evliliğe giden her ilişkinin sonsuza kadar süreceğinin zannedildiği dönemlerin genç kızıyım. (Her Genç Kızın Rüyası / Gül adlı öyküden )


Yirmi birinci yüzyılın kadınlarıyız. Kimimiz her şeye razı. gelişmek için sabretmeliyim diyor, sabırla süslüyor ilişkisini. Kimilerimiz ben duymayayım, görmeyeyim yeter ki ilişkim yürüsün diyor. Kimilerimiz ise aldatıldığında derhal terk ediyor. Ben hepsi oldum. Hepsini denedim, yine kendim oldum.  (Erkek Olmak /Gül adlı öyküden )

3 yorum:

  1. Okşan'cığım emeğine sağlık .Teşekkür ederim.

    Neşe Keskin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neşe'cim, Nevşehir'deki söyleşi ve imza gününden önce ilk kitabını okurlarla buluşturmamın güzel olacağını düşündüm, Senin de emeğine sağlık.

      Sil
  2. Bir solukta okudum.Öyküler muhteşem.Bir ara kendimi ağlarken buldum.

    YanıtlaSil