13 Kasım 2013 Çarşamba

Richard BACH - Mavi Tüy - Gönülsüz Bir Mesihin Serüvenleri







Martı'yı daha önce sizlerle paylaşmıştım. Martı'nın yazarı Richard Bach'tan başka bir roman, Mavi Tüy.

Richard Bach'ın uzun yıllar pilotluk yaptıktan sonra önceki mesleğindeki bilgilerini, gözlemlerini hayal gücüyle süsleyerek yazdığı Mavi Tüy'de çok güzel.
Romanın anlatım ve dili sade, akıcı. Konu felseyle harmanlanmış, almak isteyenlere Gönülsüz Mesihten (bence Richard Bach'tan) mesajlar var.

Mavi Tüy'ü beğendim ama Martı bana göre daha güzeldi. Belki de beni cezbeden; Martı Jonathan olmak-olabilmek!

Mavi Tüy'de eski çift kanatlı uçağıyla para kazanmak için insanları uçuran pilot Richard ile istifa etmiş mesih ve pilot olan Donald Shimoda'nın arkadaş olmaları ve insanların mucize dedikleri şeylerin müstafi mesihe ne kadar sıradan geldiği ince felsefik mesajlarla süslenerek anlatılmış.

Sizce mucize nedir?
 Yaşamın mucizelerle dolu olduğunu görmüyorsanız lütfen  durun, yaşamınızı, size verilenleri sakin, dingin şekilde düşünün. Ne kadar çok mucizeye sahip olduğunuzu görecek ve şükredeceksiniz...

İyi okumalar.


******


Kitaptan Alıntılar:


Özgür ve mutlu
 yaşamak için
can sıkıntısını feda etmelisin.
Bu her zaman kolay bir
 fedakarlık olmaz. (s.101 )


Tanrı aşkına eğer özgürlüğü ve mutluluğu bu kadar çok istiyorsanız, bunların sizin dışınızda olduğunuzu anlamıyor musunuz, demek istiyordum onlara. Ona sahip olduğunuzu söyleyin ve sahip olun! Sanki sizinmiş gibi davranın, sizin olsun! (s.33 )


Beni bıktıran kalabalıklar değil,söylemeye geldiğim şeyi hiç umursamayan kalabalıklar. New York'tan Londra'ya kadar deniz üzerinde yürürsün, sonsuza kadar altın sikke çıkarırsın  ceplerinden ama onlar yine de umursamazlar, bunu biliyor muydun?
Bunu söylerken hiçbir canlıda görmediğim bir yalnızlık içindeydi.Yiyeceğe, barınağa, paraya ya da üne ihtiyacı yoktu. Bildiklerini söylemek amacıyla ölüyordu ve kimse kendisini dinlemiyordu . (s.57 )


Dünya senin alıştırma defterindir, sayfalarına
hesaplarını yaptığın.
Oraya istersen gerçeği ifade edebildiğin
halde,
gerçek değildir.
Oraya saçmalıklar ya da 
yalanlar yazmakta,
veya sayfalarını yırtmakta
özgürsün. (s.74 )








1 yorum:

  1. Aslında biz insanlar her zaman mucizelerle karşılaşırız, Ancak bazen farkına varamayız, istersen her şeyi mahvedebilir veya çok daha güzel bir hale getirebiliriz. Hayata bakabildiğin kadar ve olabildiğin kadar pozitif davranır ve hareket edersen, işte o zaman güzelliklerin ve mucizelerin farkına varırsın, Benim hayatımda son zamanlarda o kadar güzel mucizeler oldu ki; herhalde anlatsam bitmez. Kitabı ilk fırsatta okumak istiyorum, paylaşımınız ve emeğiniz için teşekkürler.
    Yasemin Yolyapan yazdı.

    YanıtlaSil