7 Kasım 2013 Perşembe

Özcan ERDOĞAN (hazırlayan) - Dahiler ve Aşkları






Özcan Erdoğan tarafından hazırlanan  ''Dahiler ve Aşkları'' tam 796 sayfa!

  Bir roman olarak düşünürsek tabiiki ürkütücü kalınlıkta bir kitap ancak, bu bir roman değil.

 Ansiklopedik nitelikte biyografik bir kitap. Keyifle okumuştum arkadaşımın armağanını.
 Farklı yazarlar tarafından yazılmış dahilerin yaşamları, eserlerini meydana getirirken onları etkileyen kişi ve koşulları, yaşamlarına, aşklarına  ilişkin ayrıntıları okumak gerçekten çok ilginç.

Bir solukta okunmayıp, ara sıra ele alınmalı, böylesi daha keyifli oluyor zira.

Kitapta, kırkı aşkın dahi var. Bazıları; Mevlana, Balzac, Victor Hugo, Tolstoy, Karl Marx, Pablo Picasso, Yahya Kemal Beyatlı, Nazım Hikmet, Salvador Dali, Charles Bukowski, Che Guevera, Charlie Chaplin, Leonardo da Vinci, Van Gogh, Virginia Woolf, Edgar Allan Poe, Dostoyevski ve diğerleri...

Dahileri diğer insanlarla- bizlerle aynı kategoriye koymadığımızdan mı bilmem ama onların da aşk acısı çektiğini öğrenmek ilginç geliyor okuyunca.




******


Kitaptan alıntılar:



Salvador Dali'nin eşi Gala için söyledikleri;
'' Her erkek bir kadınla evlenebilir, fakat sadece Gala onun ruhunu iyileştirebilir. '' (s.156 )



Dostoyevski'nin kardeşi Michael'e etkilendiği Maria hakkında yazdığı mektupta;
'' Uzun süredir bir kadını seviyorum ve onun da beni sevebileceğini biliyorum. Onsuz yaşayamayacağım; durumum azıcık düzelir düzelmez onunla evleneceğim. Onun da bunu kabul edeceğini biliyorum.'' (s.195 )



Vincent Van Gogh kardeşine yazdığı mektupta aşkı konusundaki kararlılığını şöyle dile getiriyor:
'' Onu o kadar uzun süre seveceğim ki, sonunda o da beni sevecek.''( s.325)


Karl Marx eşi Jenny'e 1856 tarihinde yazdığı mektupta şöyle der:
''Dünyada elbette pek çok kadın var ve bunlardan kimileri de güzel; ama  ben, bir göz kırpıştırması bile bende hayatımın en tatlı anılarını canlandıran böyle bir başka yüzü nerede bulabilirim?
Senin tatlı çehrende sonsuz sıkıntılarımı ve onulmaz kayıplarımı bile bulabilir ve tatlı yüzünü öptüğümde acıyı öpebilirim.''  (s.448 )











2 yorum:

  1. Öyle güzel anlatılmış ki ilk fırsatta sipariş vereceğim; )

    YanıtlaSil