15 Ekim 2013 Salı

Ayşe KULİN - Foto Sabah Resimleri







Ayşe KULİN, Arnavutköy Amerikan Lisesi mezunu olup, çeşitli gazete ve dergilerde muhabir ve editör; televizyon reklam ve sinema filmlerinde sahne yönetmeni, sahne yapımcısı, senarist olarak çalışmıştır.

Yazdıklarıyla Türkiye'de en çok okunan yazarlardan olup, çeşitli ödüller almıştır.

Ayşe Kulin, Foto Sabah Resimleri eseriyle 1995 yılında Haldun Taner Öykü Ödülünü, 1996 yılında ise Sait Faik Öykü Ödülünü kazanmıştır.
 Genellikle roman okumayı tercih ettiğimiz için, farklı yazarlardan öyküler  okumak istedim. Foto Sabah Resimlerini de bu nedenle okudum. On öyküden oluşan kitaptaki öykülerin okuması keyifli, Öykü okumaktan  hoşlanmayanlara da öneriyorum.


******


Kitaptan Alıntılar:

 

Beni ne yapacaklarına bir türlü karar veremiyorlar. Emanete bırakılıp, unutulmuş eski bavul gibiyim. Başlangıçta Ela'lığım sırasında acıyorlardı, ilginç buluyorlardı. Artık alıştılar. Kafka'nın böceğiyim sanki. Gregor'um ben. Kafka!...Doktor Adnan'a koşuyorum.
''Doktor, Kafka'yı biliyorum, Kafka'yı hatırlıyorum ben.'' (s.70- Unutmak adlı öyküden.)

 
Yaşam buydu artık. Yaşam bal gibi bilinip de bilmezliğe gelinenin peşinde, gerçekle düşün, hayatla ölümün arasına gerilmiş çok ince bir ipte yürümekti. O ipin üstünde yürürken, dengeyi bulmak ve cehenneme yuvarlanmamak için, içkiye, hayal gücüne ve kırık bir umuda sığınmaktı. Umudun verdiği güçle, Don Kişot gibi, yeldeğirmenleriyle, savaşa devam etmekti. Yeldeğirmenlerinin duyguları, yürekleri, beyinleri yoktu.Onlara saldıranlar, acımasızca yaralanmaya ve yenilmeye mahkumdurlar. (s.86-Umut adlı öyküden.)


1 yorum:

  1. yazarın 'Adı Aylin' öncesi çalışmalarından... zevkle okumuştum...

    YanıtlaSil