25 Ekim 2013 Cuma

Chuck PALAHNIUK - Dövüş Kulübü







Dövüş Kulübü, yeraltı edebiyatının kült eserlerindendir.

 Kitabı okumayanlardan pek çoğu filmini izlemiş olabilir. 1999 yapımı film vizyona girdiğinde büyük beğeni toplamıştır. Bradd Pitt, Edward Norton, Helena Bonham Carter oynamıştır filmde. Bradd Pitt'in oynayıp da beğenilmeyen film var mıdır, o da ayrı konu!

Siz ne düşünüyorsunuz bilmiyorum ama bir film ne kadar başarılı olursa olsun, kitaptan okumak beni daha çok mutlu ediyor. Kimbilir belki de okurken kitabın yazarı, kahramanı gibi hissetmemdendir!

Yazar Chuck PALAHNIUK, üniversite eğitiminden sonra montaj tamircisi olarak çalışmaya başlamıştır. Yaşadığı bir olay ise bu romanı yazmasına neden olmuştur. Ne diyeyim; darısı başıma..

Arkadaşlarıyla çıktığı bir tatilde bitişik kamp yerindeki müziğin rahatsız edici boyutta olması nedeniyle başlayan tartışmanın kavgaya dönüşmesi ve kavgada yaralanan Chuck'ın tatil dönüşü işyerine korkunç bir  yüzle gittiğinde kimsenin ona soru soramaması , hatta yorum bile yapamaması , yazarda  ''yeterince kötü görünürse'' insanın istediği gibi rahatça hareket edebileceği düşüncesini doğurur.

Güzel bir işi, kariyeri olan, markalı eşyalar kullanan , lüks yaşamı olan bir kişinin yalnızlığını, yaşadığı hayattan nefret edişini, saplantılı ölüm düşüncesini amansız hastalıklara düşen hastaların terapi toplantılarına katılarak yaşamında bir türlü bulamadığı yakınlığı arama çabası...

Dövüş Kulübü, para, şöhret, güzellik gibi düzenin değer yargılarına karşı dövüşerek duranların kulübüdür artık.

Yeraltı edebiyatından hoşlananlara bu kitabı okumayı öneriyorum...


******


Kitaptan Alıntılar:


Bir dayanışma grubundan çıkıp eve dönerken, daha önce hiç olmadığı kadar canlı hissediyordum kendimi. Bedenimde kanser ya da paraziti taşımıyordum; dünyadaki yaşamın etrafına doluştuğu, küçük, sıcak bir merkezdim ben.
Ve uyuyordum. Bebekler bile bu kadar deliksiz uyumazlar.
Her akşam ölüyor ve her sabah doğuyordum.
Ölümden geri dönüyordum. (s.19 )


''Dövüş kulübünün ilk kuralı dövüş kulübü hakkında konuşmamaktır.''
''Dövüş kulübünün ikinci kuralı,'' diye bağırıyor Tyler, ''Dövüş kulübü hakkında konuşmamaktır.'' (s.43 )


Bu geceyi arabada geçiriyoruz, çünkü Marla dün gece eve geldi ve polisi çağırıp annesini pişirdiğim için beni tutuklatacağını söyledi. Sonra evin içinde kapıları çarparak dolaştı, çığlık çığlığa benim bir cani ve yamyam olduğumusöyledi, Reader's Digest ve National Geographic yığınlarını tekmeledi.(s.77 )

5 yorum:

  1. Konuyu çok beğendim,ilk fırsatta okurum diye düşünüyorum....Asu...

    YanıtlaSil
  2. Mina Urgan "bir dinazorun anıları"adlı biyografik eserinde:herkesin mutlaka yazılacak anıları vardır ve herkes yazmalı demişti...Ben bunu senin en kısa süree gerçekleştirip hayata geçireceğine eminim sevgili arkadaşım....sevgiler...Asu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Asu'cuğum, ne güzel yazmışsın, inşallah dileklerimizi gerçekleştirebiliriz, sevgiler...

      Sil
  3. en sevdiğim filmdi kitabı olduğunu bilmiyordum ilk fırsatta okuyacagım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kitabını okuduktan sonra filmini izlediğim eserlerde hayalkırıklığı yaşayıp kitabını tercih ederim ama filminden sonra kitabını okumak bakalım nasıl olacak.

      Sil