24 Ekim 2013 Perşembe

Neşe KESKİN - Deniz ve Ben




Neşe KESKİN, Ankara doğumlu, diş hekimi, yazar. İlk kitabı Gülesrahimece Pamukhelva 2012 yılında, Deniz ve Ben ise 2013 yılında yayımlanmıştır. Gülesrahimece Pamukhelva'da yazarın öykü ve şiirleri yer almıştır. Deniz ve Ben ise yazarın ilk romanı.

Deniz ve Ben'i bir solukta okuyacaksınız. Herşeyden önce Neşe Keskin'in dili çok akıcı.

 Konusu; bizleri anlatıyor. Aslı, Ragıp, Deniz yanıbaşımızdalar, o kadar tanıdık ki...Bazılarımız kendilerini Aslı, bazılarımız Deniz olarak görecek. Ragıp olmayı kabullenen olur mu, merak ediyorum aslında!

Kısacası; tesadüf olmayan karşılaşmalar, Aslı'nın iç yolculuğuna çıkması, kendisi olmayı öğrenmesi, mistizmle harmanlanan bir kitap Deniz ve Ben. Okumanızı öneriyorum...


******


Kitaptan Alıntılar :


-Eksik ya da fazla olduğunu düşünüp kıyas yaptığında kıskanırsın, öfkelenirsin. Bırak ve izle. Ateş yanmadan küle dönüşmez. Aralarında bir ateş varsa bırak yansınlar, bırak yaşasınlar. Buna engel olmaya çalışma.  Bırak ne yaşayacaklarsa yaşasınlar. Sen gitme. Sana iyi gelecek, kendin için bir program yap çocuğum.
İçim genişlemeye devam ediyordu. Günlerdir süren gerginliğim bitmişti. (s.24 )


Hüzünlendim, gözlerim doldu, ağlamak istedim. Neden hüzünlenmiştim? Kendimi sevmeyi tam olarak bilmiyor muydum? Sevgiye ve şefkate aç mıydım? Kendimi tanıdığım ve sevdiğim yanılgısı içinde miydim? Yazmayı severdim, kendimle dertleşirdim yazarak ama hiç yazarak geçmişime yolculuk yapmamıştım. Neden ağlayacak kadar etkilenmiştim ki  bu konuşmadan? (s.43 )


- Kendini çok kaptırmayacaksın, yok olmayacaksın ilişki içinde. Nefes alabileceğin alanların olacak. Yok olmaya meyilliysen; aynı evde ol ya da ayrı ayrı yaşa fark etmez, yok olursun. Kendine karşı özenli olacaksın. O zaman yok olmazsın, diyerek tarif etmişti. (s.168 )


11 yorum:

  1. Uzun aradan sonra okuduğum ilk romadı ve çok beğenmiştim.Paylaşana,yazarına teşekkürler....

    YanıtlaSil
  2. NEŞE KESKİN :Okurlarıma kelimelerle ulaşmak kadar, okurlarımdan geri bildirim almak da dünyanın en güzel duygusu...

    YanıtlaSil
  3. Yorum yazan blog takipcimize, blogumuza yorumuyla da katılan yazar Neşe KESKİN'e teşekkürlerimle...

    YanıtlaSil
  4. Önerdiğiniz bütün kitaplar gibi eminim bu kitap da çok güzeldir. Mutlaka okuyacağım. İleride sizinde bir kitabınızı okumayı çok isterim inşallah birikimlerinizi bir kitapta toplamayı da düşünürsünüz. Her şey için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Yorumlarınız beni motive ediyor, teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  6. Zeynep TAYGURT İlk fırsatta okuyacağım. Okşan hanım tavsiyeleriniz için teşekkürler. Sayenizde birçok kitaptan haberdar oluyorum. Şu ana kadarki bütün tavsiyeleriniz çok yerinde ve güzeldi.

    YanıtlaSil
  7. Neşe'nin kitabında herkes kendisinden bir şeyler bulacak ve çok heyecanlanacak...Soluksuz okuduktan sonra,derin bir nefes almanızı öneririm....

    YanıtlaSil
  8. neşeciğimin ilk kitabı "gülesmarahimece" gibi "deniz ve ben" i de keyifle okudum... ben genelde ağlayarak okuyorum neşe'nin kitaplarını...akıcı dili ve duygularını yansıtışı insanı bir anda roman kahramanlarından birinin kimliğine büründürüyor insanı... 3.kitabı bekliyorum... nural okanar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neşe Keskin'in ilk kitabı Gülesrahimece Pamukhelva' yı da önümüzdeki haftalarda okurlarla paylaşacğım ama ondan önce Neşe Keskin'i 14 Kasım'da Nevşehir'li okurlarla buluşturmayı istiyoruz.
      Katılımınız için teşekkürler Nural Hanım.

      Sil
  9. Bu kitabı okumamıza ve yazarımızın Nevşehir'e gelmesine vesile olduğunuz için çok teşekkür ederim. İnşallah 14 Kasımda yazarımızla da tanışma şerefine erişiriz.
    Leyla YİĞİT

    YanıtlaSil
  10. Teşekkürler Leyla Hanımcım.

    YanıtlaSil