20 Ekim 2013 Pazar

Gary SMALL- Gigi VORGAN - Bir Psikiyatristin Gizli Defteri






Gary SMALL, bir psikiyatrist ve mesleğinin ilk yıllarından itibaren gösterdiği aşamayı, koyduğu teşhis ve tedavilerden ilginç örnekleri aktarmış bu kitapta. Eşi Gigi Vorgan'da kitabın hazırlanmasında kendisine yardımcı olmuş.

Hukuk okumasaydım, psikiyatri okumak isterdim. Oldum olası bilinçaltında olan bitene merakım vardır. Tabii bir de sorunları çözmeye. ''Heyula'' olarak dönersem, psikiyatrist olmaya odaklanırım artık!

Yazar kitabında bilimsel dilden olabildiğince uzaklaşarak, hepimizin anlayacağı dilde yazmış. Bu da kitabı okumayı anlaşılır ve zevkli kılıyor. Bence bu kitabı okuyun, hoşunuza gidecek.


 Örnekler ve tedavi yöntemleri ilginç. En içinden çıkılamaz-sıradışı görünen hastalıkların bazen çok basit ve gizli  kalmış nedenleri olduğunu göreceksiniz.


******


Kitaptan Alıntılar:



''Vücut bütünlüğüne  ilişkin kimlik bozukluğu (kısaca BIID) kurbanlarının çoğunda kendi uzvunu kesme ihtiyacı çocuklukta ya da ergenlikte başlar. Bazı uzmanlar bu rahatsızlığın vücut imajını bir şekilde çarpıtan beyinsel bir hastalıktan kaynaklandığını düşünür ama henüz spesifik bir neden bulunamamıştır. (s.78)
Kenny uzvunun kesilmesinin marangozluk mesleğini mahvedeceğinden ve ailesini geçindiremeyeceğinden korkuyordu.(s.81 )

Carol ve Michael ile birkaç hafta daha bir arada görüştüm. Michael'in anneden ayrılma mücadelesi ile annenin oğlunu bırakma zorluğu aslında pek çok yetişkin çocuk ile ebeveyni arasında yaşanandan farklı değildi. Onların durumunda sıradışı olan, Carol'ın Michael'ın hayatına dahil olma yönündeki çabalarının dolaylı yolla tıp öğrencisi hastalığı vakasına dönüşmüş olmasıydı. (.s.179 )


Bruce kollarını kavuşturdu, kamburunu çıkardı. ''Küçük bir acayipliği var, sinirimi bozmaya başladı.''
''Peki...Nedir?'' Sinirim gerilmeye başlamıştı.
''Disneyland'e ve Disneyland'le ilgili her şeye büyük bir hayranlık duyuyor.'' Sustu, ben de beklemeye başladım.
''Santa Monica'daki evine ilk gittiğimde neye uğradığımı şaşırdım. Her yer Disneyland temalarıyla dekore edilmişti. Pamuk Prenses salonu, Mickey Mause mutfağı, Denizkızı banyosu... Bir de Pinokyo odası var.
Öyle acayip ki içine girmek bie istemiyorum.'' (s.226 )




4 yorum:

  1. Kesinlikle ilgi cekici bir kitapti. Blogunuzu cok guzel buldum, devaminin gelmesini dilerim.

    YanıtlaSil
  2. Yanıtlar
    1. bloğunuzu çok beğendim ellerinize sağlık bu arada bende asuman hanmın arkadaşıyım.Bundan sonra sizi takip edeceğim.:)

      Sil
    2. Tesekkur ederim Asuman Hanim'in arkadasi, her zaman beklerim :) Sevgiler, selamlar...

      Sil