17 Ekim 2013 Perşembe

Hakan GÜNDAY - Kinyas ve Kayra







Hakan GÜNDAY, 1976 yılında doğmuş. Ancak diyebilirim ki, birşeyler yazmak için doğmuş. Yaşı ne kadar genç sayılırsa, kalemi o kadar güçlü Günday'ın.


Kinyas ve Kayra, Hakan Günday'ın 2000 yılında yayımladığı ilk kitabı .Ancak okuru bambaşka bir dünyaya götürüyor. Kinyas'ı mı, Kayra'yı mı seveceğine karar veremiyor insan başta. Bazen ikisinden de nefret ediyor hatta. Kinyas da Kayra'da bu dünya için fazla uç, fazla farklılar. Ve farklılıklarında bizden ufak da olsa bir parça bulmak, bizi bu harika kitaba daha da bağlıyor.

Ancak bir tavsiyede bulunmam gerekirse, H. Günday okumaya başlamaya niyetliyseniz; Kinyas ve Kayra, okuyacağınız ilk kitap olmasın. Çünkü bana göre, tam bir başyapıt. İç dünyamızı sarsıp, içimizdeki kabullenemediğimiz yanları su yüzüne çıkaracak bir kitap, elinizden bırakamayacaksınız.


******


Kitaptan Alıntılar:


''Ne yapmak istediğini bilmemek kadar acı verici birşey yoktur.Ne istediğini bilmemek insana verilmiş en yırtıcı işkence türlerindendir.''


''Herkesin kendine göre bir paranoyası var. İklimden, saç renklerinden, el parmak uzunluğundan ya da her neden kaynaklanıyorsa! Herkesin tercih ettiği bir ölüm var...''


''Kurtuluş'' dedim. ''Ankara'da bir mahalle.'' Fazlası değil. Belki de Bob Marley'in en iyi şarkısı. Daha fazla düşünmeye gerek yok. Adı her yerde. Kendisi yok. Kurtulmaya gelmiyoruz dünyaya. Daha da saplanmak için burdayız. Dibine kadar.''


Dünyanın en eski mesleği fahişelikse, en eski hayal kırıklığı da aşktı.


''Ne ölüm, ne de hayat! hiçbiri kovalamıyor beni rüyalarımda. Hiçbirinin eli bana değmiyor. Çünkü ellerim ceplerimde hiç olmadıkları kadar. Varlığıma nedensizlikten delirdim ben. Hiçbir nedeni kendime yakıştıramadığımdan. Hepsini giydim. Hiçbiri olmadı. Hepsi dar geldi. İnansaydım herhangi birine, uğruna gerekirse dünyayı kan gölüne çevirirdim. Okyanuslar kırmızı olurdu. Pıhtılaşmış kanlardan siyah dağlar yükselirdi. Ama inanmadım. Bir türlü inanamadım... Bütün hayat bir illüzyon.''


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder